پیستوله های بادی رنگ

آشنایی با پیستوله های بادی رنگ

بشر برای محافظت از دست ساخته های خود همیشه دنبال عایق کردن اجسام و ساخته های خود با مواد مختلف بوده و هست. یکی از این موارد ««رنگ» بود که برای کارهای مختلف انواع آن ساخته شد.

نحوه ی رنگ آمیزی،سرعت،دقت،قطر رنگ،ظرافت و…باعث شد تا بفکر انواع دستگاه ها برای رنگ آمیزی درست کند که از بهترین و ارزانترین وبا کیفیت ترین و دستگاهها، ««پیستوله های رنگ»» می‌باشد.
پیستوله ها در دو نوع برقی و بادی در بازار موجود است.
««پیستوله های بادی»» بخاطر عملکرد بهتر و راندمان کاری بالا و همچنین کیفیت،دقت،سرعت،سبک بودن، استهلاک کم،و… توانسته محبوبیت زیاد نسبت به انواع رنگ پاش ها در میان کاربران برای خود کسب کند.
پیستوله های رنگ بادی برای کارهای مختلف و متنوع،جاهای خاص،کار کردهای متفاوت و همچنین سهولت و سرعت از انواع مختلف ساخته شده
که در «««فروشگاه ایر پرو »»موجود است.
پیستوله های رنگ بادی را میشود در مدلهای مختلف برای کار کردهای متفاوت به این صورت دسته بندی کرد که همگی در فروشگاه ایرپرو بفروش می‌رسد:

1-پیستوله اتوماتیک(در مدل ها و پاشش های متفاوت )
2-پیستوله کاسه رو ( در دو مدل دو تنظیم و سه تنظیم )
3-پیستوله کاسه زیر( در دو مدل دو تنظیم و سه تنظیم)
4-پیستوله پرشر بدون مخزن(در دو مدل دو تنظیم و سه تنظیم )
5-پیستوله سایه پاش یا مینی پیستوله( دارای سه تنظیم )
6-پیستوله دوجزئی( دارای پنج تنظیم برای کارهای فانتاکروم )
7- ایرلس(دارای سرعت، دقت و عرض پاشش بالا)
8-ایربراش(از جدیدترین انواع پیستوله های پاششی برای کار های ظریف )
و…

ما برای آشنایی شما دوستان عزیز به معرفی بیشتر این دسته بندی ها می پردازیم.
1-پیستوله اتوماتیک:
این پیستوله هم از نظر کارکرد وهم از نظر ظاهری تفاوت زیادی با بقیه پیستوله ها دارد.
این پیستوله ها بیشتر بصورت چند تایی و در کارخانه های بزرگ و بصورت اتوماتیک کار می کنند.
نحوه‌ی عملکرد این پیستوله بدین صورت است که این پیستوله ها را روی ربات و یا نوار برنامه ریزی شد ه سوار میکنند و دیگر کاربر عملا کار جز نظارت بر کار کار دیگری ندارد.
پاشش این پیستوله ها هم مانند دیگر پیستوله ها از تنوع پاشش با توجه به نوع و سایز سوزن و نازل و همچنین تنظیم پاشش پیستوله بستگی دارد.
2-پیستوله بادی کاسه رو:
این پیستوله بادی هادر دو نوع دو تنظیم و سه تنظیم موجود است.فرق این دو مدل در یک تنظیم فشار ورودی باد است.امروزه مدل سه تنظیم بیشتر میان کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. پیستوله های بادی مخزن بالا سه تنظیم بخاطر ،سبک بودن،با دقت بودن ،خوش دست بودن،پاشش یکنواخت و خوب…از محبوبیت زیادتری نسبت به مخزن پایین بر خوردار است.
پیستوله های مخزن بالا یکی دیگر از مزیت های آن این است که شما از تمام رنگی که داخل کاسه است استفاده می‌کنند ورنگ بخاطر سیال بودن براحتی داخل پیستوله رنگ میشود.
پیستوله بادی کاسه رو دارای سایز سوزن و نازل های متفاوت برای پاشش رنگ و مواد با غلظت های مختلف موجود است.سوزن های این پیستوله ها استنلس استیل ضد زنگ است که با برندهای مختلف و همچنین با کیفیت های متفاوت در ««فروشگاه ایرپرو »»موجود است.
تنظیمات پیستوله یکی برای تنظیم مقدار ورودی باد،یکی برای مقدار خروجی رنگ یا مواد و دیگری پهنای پاشش یا پاشش پودری را تنظیم میکند.
3-پیستوله بادی کاسه زیر:
نحوی عملکرد این پیستوله بادی هم مانند کاسه رو است. در دو نوع دو تنظیم و سه تنظیم که مدل سه تنظیم از طرفداران بیشتری برخوردار است.
پیستوله بادی کاسه زیر را بیشتر بخاطر اینکه مخزن این پیستوله از زیر است در رنگ آمیزی زیر سقف خانه ها، رنگ آمیزی زیر کار اجسام و.. به کار می رود،چون امکان ریختن رنگ از پیستوله های کاسه زیر کمتر است .مزیت پیستوله کاسه زیر این است که دید کاربر نسبت به کار بهتر است . سوزن نازل این پیستوله های بادی هم مانند کاسه رو از تنوع در سایز سوزن و نازل و همچنین کیفیت در نوع وبرند در« فروشگاه ایرپرو» موجود است.
4-پیستوله پرشر بدون مخزن:
فرق این پیستوله در بدون مخزن بودن است.
این پیستوله ها با همان کارکرد متنوع و کیفیت پیستوله ها در دسته بندی ها ی دیگر موجود است.
این پیستوله ها برای رنگ آمیزی مکانهایی با مساحت بالا که کاربر مقدار زیادی رنگ در مخزن های رنگ درست می کند و با اتصال یک شیلنگ و همزمان با فشار باد رنگ از مخزن به پیستوله وارد وکاربر کار رنگ آمیزی را انجام می‌دهد
سوزن و نازل این پیستوله ها هم با توجه به نوع پاشش قابل تغییر است
5-پیستوله سایه پاش یا مینی پیستوله:
پیستوله های سایه پاش را کاربران بیشتر برای مساحت کوچک که هم دقت و هم ظرافت پاشش رنگ خیلی مهم است بیشتر کاربرد دارد.
سوزن این سایه پاش ها استنلس ضد زنگ و سایز سوزن نازل این پیستوله رنگ 0/5,0/8,1میلیمتر است.
کوچکی سایز سوزن سایه پاس ها باعث میشود تا شما پراکندگی رنگ کمتر ، پاششی پودری تر و منسجم، همراه با دقت زیادی به شما دهد .
کاربرد این مینی پیستوله ها در نقاشی خودرو وصنعت رنگ آمیزی بسیار پر کاربرد است و توانسته در میان پیستوله های معمولی طرفداران خود را پیدا کند.
بسیار سبک تر ،و خوش دست بوده و کار با آن مانند پیستوله های معمولی می‌باشد.در دو نوع کاسه رو واسه بغل در بازار موجود است.همچنین دارای سه تنظیم برای پاشش بهتر روی پیستوله طراحی شده است.
6-پیستوله دو جزئی:
پیستوله رنگ دوجزئی با طراحی منحصر به فرد و خاص برای کاربرانی که می خواهند رنگ های فانتاکروم ویا جیوه کاری کنند مورد استفاده قرار می گیرد.
طراحی پیستوله دوجزئی به گونه ای است که روی یک بدنه پیستوله دو کلگی با دو سوزن و نازل و همچنین 5تنظیم برای پاشش قرار دارد.
همچنین دارای دو ورودی مجزا رنگ
هست.
این مزیت باعث می‌شود که دو مواد که امکان واکنش شیمیایی دارند را بصورت همزمان وجدا ،روی سطح مورد نظر پاشش انجام داد.
این مزیت توانسته در بیشتر صنایع که امکان ادغام دو مواد را ندارند یا بر اثر ادغام مواد با هم واکنش شیمیایی می دهند بسیار کار برد دارد.
عرض پاشش از 15تا25سانتیمتر وبیشتر برای پاشش فانتاکروم،جیوه،ابکاری نقره مورد استفاده قرار می گیرد
7-ایرلس:
این دستگاه ها در دو نوع بادی و برقی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.دستگاه های ایرلس از یک پمپ مکنده که بوسیله باد یا بصورت برقی
عمل مکش رنگ را انجام میدهند وار طریق شیلنگ به گام ایرلس رسانده و کاربر می تواند با فشار ماشه گان ایرلس براحتی عمل پاشش رنگ را انجام دهد.
بخاطر عرض پاشش وکیفیت پاشش این دستگاه ها در مساحت های زیاد مانند رنگ ساختمان،استخر و… بسیار کاربرد دارد.
عرض پاشش ایرلس بسته به نوع نازل که انتخاب می کنید فرق می کند و خریدار حتما باید به این نکته توجه داشته باشد که با توجه به عرض پاشش، نازل گان را تهیه کند.
با توجه به شماره نازلی که روی گان نوشته شده شما می تواند عرض پاشش از 5تا50سانتی متر را براحتی پاشش انجام دهید
8-ایربراش:
کوچکترین ابزار پاشش رنگ ایربراش نام دارد.
این محصول زمانی مورد نیاز شد که شما به پاشش های دقیق تر ،باریکتر ،متمرکز تر، همچنین با ظرافت بسیار زیاد احتیاج پیدا شد.
ایربراش ها در مدل های کاسه رو ،کاسه زیر ،کاسه بغل در دو نوع حفتیری ومدادی در ««فروشگاه ایرپرو»» موجود است.
سایز سوزن و نازل ایربراش ها 0/3,0/5,0/8 در فروشگاه ایرپرو بفروش می رسد ،بسته به نوع فعالیت ، شما ایربراش با سوزن و نازل را می توانید تهیه کنید.
ظرافت پاشش ایربراش ها از نازکی به اندازه یک تار مو تا پهنای 0/8 قابل تنظیم است.شما می توانید با توجه به شغل و ظرافت کار خود از انواع ایربراش ها یکی را انتخاب کنید.
ایربراش ها در بیشتر شغل‌های خانگی ،کارگاهی،تولیدی ها و حتی کار خانجات توانسته بخوبی احتیاجات را برطرف کند.
موارد مصرف ایربراش بیشتر در شیرینی پزی ها ،شکلات سازی،نقاشی خودرو،ارایشگاه ها،طراحی و نقاشی روی بوم،سایه زدن،و….این محصول گستردگی کاری زیادی را توانسته برای خود ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *